top of page
  • Forfatterens bildeRebekka Teigen

Kundereisen - hvorfor er den så viktig?

Hva er det som skal til for at kunder stadig kommer tilbake? Finnes det en vel bevart hemmelighet eller suksessoppskrift kun få kjenner til? Sannsynligvis har de forstått viktigheten av kundereisen.


Kundene dine står overfor uendelige valg og løsninger. Hva kan du gjøre for at de velger din virksomhet fremfor andre? Aldri før har forståelse av kundereisen vært mer avgjørende.


Kundereisen - Hvorfor er den så viktig?
Kundene dine står overfor uendelige valg og løsninger.

Hva handler kundereisen om?

En kundereise handler om opplevelsene kundene har før, under og etter et kjøp. Det handler om å være til stede når kunden erkjenner sin utfordring og søker en løsning på den. Disse fasene er viktige for kunden, og dermed også viktig for deg som selger et produkt eller en tjeneste.



Kundereisen oppsummeres i tre faser:


  1. Oppdagelsesfasen - Kunden blir oppmerksom på en utfordring de ønsker å forfølge.

  2. Vurderingsfasen - Kunden har definert utfordingen og vurderer alternativer for å løse den.

  3. Beslutningsfasen - Kunden har bestemt seg for hva som må gjøres og for en tjeneste eller et produkt.


Derfor bør du kartlegge kundereisen nå


Det kan være vanskelig å vite hvor en skal starte. Heldigvis er det hjelp å få. La oss sammen kartlegge kundereisen din fra start til slutt. For hvem ønsker vel ikke fornøyde kunder?


Les mer om hva vi kan gjøre for deg her!

La oss sammen kartlegge kundereisen din.

Her er tre gode grunner:


  • Gode kundeopplevelser - For å sikre at dine kunder får en god opplevelse, er det essensielt å treffe dem på rett sted, til rett tid og med riktig budskap. Dette vil gjøre deg relevant for kunden og skape gode kundeopplevelser.

  • Lojale kunder - Etter en positiv opplevelse er sjansen stor for at de fleste kunder kommer tilbake. Hvis kundeprosessen oppleves som vanskelig, er det sannsynlig at de vil foretrekke andre alternativer fremfor deg. Fornøyde kunder forblir hos deg lengre. Enkelt og greit!

  • Økt salg og omsetning - Dette sier seg selv. Skaper du fornøyde kunder, vil du oppleve økt salg og omsetning.



Kontakt oss


Usikker på hvordan du skal begynne? La oss ta en prat og utforske hvordan vi kan forbedre dine kundereiser. Ta kontakt med oss her!


Rebekka Teigen, Markedsansvarlig Desell Design

69 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle
bottom of page