- Tor Staven
Redesign av logo
Oppdatert: 27. apr. 2022
Kjære leser
For litt siden kom EnergiKontakten (NTNU) til oss, fordi de ønsket å fornye uttrykket i logoen sin, og samtidig få produsert en roll-up de kunne bruke i sammenheng med profilering. De de ville også ha en illustrasjon som tydeliggjorde hva de gjør, som de kunne bruke på blandt annet sosiale media.
EnergiKontakten er et nettverk av bedrifter knyttet til energi og miljø-studier ved NTNU, og jobber mye med fornybare energikilder. Etter at vi satte igang arbeidet fant vi raskt ut at logoen deres allerede var god, og kun trengte mindre oppgraderinger.

Oppsettet på den gamle logoen var i utgangspunktet satt opp veldig smart, der bladformen uttrykker det miljømessige perspektivet til EnergiKontakten. Solen på toppen representerer solenergi, og fossefallet er da enda et uttrykk for deres verdier. Vi forenklet logo ved å fjerne skygge og tekstur, og la inn en ny profilfarge for å modernisere logoen. Solen og fossefallet ble fremhevet med enkle grep, og vi vektoriserte den selvfølgelig i samme slengen, slik at de kan bruke den uten å være redd for å miste kvalitet. Dette tydeliggjorde uttrykket i logoen, og ga den effektive virkningsmidler.

I forbindelse med produksjon av Roll-up laget vi en illustrasjon som viste hvilke verdier EnergiKontakten står for, og hvilke grupper/foreninger/firma de samarbeider med. Arbeidet ble til slutt sammenfattet i en enkel profilhåndbok, slik at de selv kunne bruke elementer i sine egne dokumenter.




Utdrag og Mockup av Profilhåndbok


Takk for tiden din, og vi håper å se deg igjen snart!
Mvh
Desell Design