top of page
  • Tor Staven

Verdien av en god nettside

Oppdatert: 30. okt. 2023

Når man har en nettside til sitt eget firma er det enkelt å bli "blind" på hva som er viktig. God design er en ting, men for å få full effekt ut av nettsidene dine må man også ha fokus på funksjonalitet og brukeropplevelse.


Det kan være smart å be om tilbakemeldinger fra kunder, slik at du kan finne ut hvordan deres kundereise er. Gjennom dette kan du gjøre tilpasninger, og forbedre siden din. Det kan også være smart å ta kontakt med profesjonelle aktører for å finne ut hvilke funksjoner som kan være tilgjengelig, og hvordan du kan utnytte disse.



Kundene dine blir stadig mer utålmodige, og de forventer en rask, enkel og informativ nettside. Den skal både informere og begeistre, og gi kunden en sømløs, friksjonsfri opplevelse.


Handikappede barns foreldreforening tok kontakt med oss på slutten av 2022. De ønsket å øke medlemstallene sine, og følte at designet på logo og nettsider var utdatert.


Vi rådet dem til å la oss gjøre en analyse av bransjen og konkurrenter slik at vi kunne hjelpe dem å posisjonere seg riktig i markedet, og dermed få flere til å melde seg inn som medlem hos de.

Gjennom denne prosessen kom vi frem til at det ikke var noe galt med deres logo, men at den kunne ha godt av å bli satt i en kontekst der den kunne få selskap av et litt mer moderne utrykk på nettsider og i trykksaker.

Vi rådet dem også til å sette seg mål for hvordan de ønsket å bli oppfattet, og hvordan de kunne øke interessen fra publikum gjennom å gi verdi til kunden gjennom informasjon på hbf.no.


Vi gjorde en rask strategiprosess hvor vi brukte tid på å bli kjent med besluttningstakerne i organisasjonen, og hvor vi så på hva konkurrentene i bransjen gjorde. Slik kunne vi finne utviklingspotensialet til HBF, og dermed finne en posisjon i markedet de kunne utnytte for å få flere medlemmer.


I og med at Handikappede Barns Foreldreforening er drevet på frivillig basis var det viktig at publikum kunne få mye informasjon fra nettsiden, noe som forenklet jobben til de som sitter ved spakene.


Vi utviklet derfor en nettside hvor potensielle medlemmer på en enkel måte kunne finne relevant informasjon om blandt annet deres rettigheter og hva HBF kan bistå med. Det ble i tillegg opprettet en blogg hvor de enkelt selv kan publisere nyheter og saker som omhandler deres medlemmer.

Rosinen i pølsa var en aktivitetskalender som viser hvilke arrangementer medlemmene kan delta på, både lokalt og internasjonalt. Med våre løsninger fikk de enkelt tilgang til administreringen av denne selv, slik at de var helt uavhengige ift endringer og publiseringer i kalenderen.



Etter publisering av nettsiden har HBF fordoblet sin rekruttering av nye medlemmer, og opplever stor vekst i interessen rundt deres merkevare.


Om du også kan tenke deg å få hjelp til din nettside, skape mer oppmerksomhet rundt ditt firma, eller trenger å få utført grafisk design ber vi deg om å ta kontakt slik at vi sammen kan skape verdi!

13 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle
bottom of page