top of page
  • Tor Staven

Digital profilmanual


En profilmanual er en guide for hvordan et brand visuelt skal fremstilles. Den skal skape en samlet identitet, og være en rød tråd for det aktuelle firmaet. Man tar utgangspunkt i visjonen og verdiene bedriften er bygget på, og legger rammer for hvordan dette skal presenteres for resten av verden.


Disse pleide å være et fint hefte man fikk levert sammen med sin nye visuelle profil, og med en PDF som backup. Den så fin ut, alle bladde i den, men ingen fant den når man noen år etterpå trengte den. Om noen ville bruke noen av elementene som var presentert i den var det utfordrende for kunden å ta i bruk elementene, og ikke minst videreformidle de til f.eks. trykkerier. Den var kort sagt vanskelig i bruk.


Verden er heldigvis i stadig utvikling, og Desell Design henger seg på. Vi har nå opprettet vår egen profilhåndbok på nett. Hvor man enkelt kan lese seg frem til hvordan vårt brand skal fremstilles på korrekt måte i forhold til våre ønsker.



Den gir en kort og god veiledning til bl.a. hvordan logoen skal håndteres, og hvilke farger det er greit å bruke i sammenheng med denne.



Manualen gir også mulighet for å laste ned de enkelte elementene i profilen på en enkel måte, slik at denne prosessen kan passere uten at man må sende mailer frem og tilbake.



For å gi kunden et glimt av den virkelige verden kan man også selvfølgelig legge inn bilder av hvordan designet vil fungere utenfor skjermen, noe som er med å forsterke følelsen av identitet.



For oss er dette et steg inn i fremtiden, og dere kan se hele profilmanualen her :


Mvh

Desell Design




53 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle
bottom of page